sobota, 26 stycznia 2013

Filip Roth

"Projektant, ukrywający się pod pseudonimem Filip Roth, łączy modę z instalacjami artystycznymi.
Jego debiutancki pokaz odbył się w 2011 roku w pofabrycznych przestrzeniach Krakowa i był eksperymentem z pogranicza mody i sztuki wizualnej.
Znakiem rozpoznawczym marki jest oszczędność kolorów, brak wzorów oraz obłe fasony bluzek i kurtek proponowanych na nadchodzący sezon.Doskonała jakość materiałów sprawia, że kolekcja jest idealna nie tylko dla miłośniczek futurystycznych trendów."

Zapraszam serdecznie do lektury wywiadu z nieco ironicznym, dobrze rokującym, młodym projektantem ! :)

Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z modą?
Kiedy miałem 4 lat, dostałem od mamy ogrodniczki firmy "LEE", to pierwsze zdarzenie związane z modą, które pamiętam. Ostatnio znalazłem zdjęcie na którym siedzę na drewnianej ciuchci, na przedszkolnym podwórku właśnie w tych spodniach.

Jaką szkołę skończyłeś?
Technikum Elektroniczne.


Czy szkoły stymulują do kreatywności czy narzucają określone schematy myślowe?!
Osobiście nie odczuwałem narzucanych schematów myślowych, niestety nie odczuwałem także aby szkoła stymulowała mnie do większej kreatywności niż ta która w naturalny sposób ze mnie wypływała.., z pewnością jest to kwestia szkoły, uczelni, czy raczej programu jaki podejmuję. 


2011-2012 / FALL / SUMMER COLECTION / FILIP ROTH

Jak zareagowało Twoje najbliższe otoczenie na pomysł podjęcia się tego zawodu?!
Nie było mocno zarysowanej linii w moim życiu w której to wpadłem na pomysł podjęcia się tego zawodu, jest to raczej płynny proces, który wciąż się krystalizuje, w związku z czym najbliższe otoczenie otrzymywało i wciąż otrzymuje pojedyńcze impulsy, które nie powodują żadnego szoku.

Kiedy miał miejsce Twój debiut?!
Mój debiut w listopadzie 85 r:) natomiast debiut pierwszej kolekcji w styczniu 2011 r.


2011-2012 / FALL / SUMMER COLECTION / FILIP ROTH

Czy jest to zawód przyszłościowy, bez wątpienia wymaga on wielkiego nakładu pracy, pieniędzy i pomocy dobrych ludzi?!
Z pewnością wymaga wszystkich czynników które opisałaś. Jest to nie mniej nie bardziej przyszłościowy zawód od innych, kwestia wytrwałości i szczęścia do odpowiednich ludzi, a tego mi nie brakuje, jesteś tego najlepszym przykładem.

Skąd czerpiesz inspiracje?
Z analizy tego co dociera do mojej percepcji.

Skąd pomysł na połączenie instalacji z kolekcją?
Nie potrafię projektować ubrań, które nie są umiejscowione w pewnym kontekście, interdyscyplinarność od pierwszej kolekcji towarzyszyła moim działaniom, myślę, że tak pozostanie. 

Co jest charakterystycznego w najnowszej kolekcji?
Metka, nad którą wciąż pracuje.

Gdzie będzie dostępna?!
Kraków - Dark Room, 
Warszawa - Mysia 3,

Czyli podczas najbliższego łódzkiego fashion weeku będziemy mogli podziwiać Twoja kolekcje?!
Nad tym obecnie pracuję...

Jakie są Twoje plany na przyszłość ? 
Przyszłość to szerokie pojęcie.., w tej najbliższej planuję ekspansję na rynek zachodni.


Filip Roth podczas pracy nad teaserem najnowszej kolekcji.


Życzymy Filipowi samych sukcesów, a Was Drodzy Czytelnicy zapraszamy do bacznej obserwacji polskiego rynku fashion gdyż na nasze oko będzie głośno za sprawą najnowszej kolekcji Filipa Rotha.... :)

Kasia




3 komentarze: