sobota, 23 marca 2013

Pari Pari :)

Edith Piaf  jak mniemam nie trzeba przedstawić jednym słowem klasyka ;) Swego czasu śpiewała piosenkę poświęconą temu właśnie miastu, tak Paryżowi bo właśnie o nim teraz mowa, Edith dokonuje swoistego uwielbienia...



Z Paryżem, jest lżej Dla mnie Paryż znaczą piękne dni Powietrze ciężkie lub lekkieDla mnie Paryż to coś co kochamMoje serce nie może się wziąć w garść Paryżu, jesteś moją radością, Paryżujesteś również mą słodycząTy jesteś całą delikatnościąParyżu, Twoje dzieci, Twoi artyściTwoi straganiarze i agenciI Twoje poranki wiosnąParyż, zapach Twoich brukowcówTwoich kasztanowcówMyślę o Tobie podczas przerwParyżu tęsknię za Tobą mój staryOdnajdziemy się obojeMój wielki Paryżu


Paris / Dominik with roommates/
Nie bez kozery przytaczam teraz kilka wersów owej piosenki, ponieważ również mnie swego czasu Paryż chwycił za serce.
Pierwszy wyjazd pierwsze castingi, koleżanki po fachu, mapa , metro. Zmierzenie się oko w oko z samodzielnością...nie mniej jednak szalenie miło wspominam ten czas, nie tylko ze względu na super towarzystwo, do którego miałam niewątpliwie szczęście oraz agencję, która w odpowiedni sposób otaczała mnie swoją kuratelą. Tyczy się to również miasta....które rzuciło na mnie swój urok...

Dzisiaj rozmawiam z początkującym modelem, Dominikiem Kołowieckim, sprawdzę czy i on uległ czarowi Paryża i nie dał się zwieść mitom, które skrywają w sobie odrobinę prawdy o snobistycznych Paryżanach ;)


show / John Galliano
Czy łatwo odnaleźć się w Paryżu, z moich doswiadczeń wynika, że jest to jedno z prostszych miejsc do aklimatyzacji? Jak było w Twoim przypadku? Wiem, że ten wyjazd, jako, że pierwszy do Europy przyspożył Ci wielu obaw???
Tak, zgadza się obawy zawsze są przy takim wyjeździe lecz nie potrzebnie. Tak jak napisałaś jedno z prostszych miejsc do zaaklimatyzowania się to prawda! Po dwóch dniach już nie było problemu z poruszaniem się po Paryżu i kontaktem z tubylcami.
Warto dodać, że wbrew różnym mitom Paryżanie, są pomocni, być może to kwestia młodego wieku i strachu w oczach , który się jawi w początkujących modelach...ja miałam bardzo miłe wspomnienia z tym związane. Podobnie z metrem, na moje oko najprostsze z miast europejskich jeśli chodzi o komunikacje miejską, metro jest niezawodne, obejdzie się bez autobusów czy tramwajów...czego nie można powiedzieć o Mediolanie ;)

Jak wygląda rywalizacja?? Czy da się ją odczuć?
Z moich doświadczeń sądzę, że nie ma jako takiej rywalizacji między modelami bardziej próbujemy sobie pomagać, dopingować, wspierać i nie da się  odczuć tej rywalizacji  po innych, wszyscy są pozytywnie nastawieni i uśmiechnięci.
Musze przyznać Ci rację i ja nigdy nie doświadczyłam żadnej zawiści ze strony koleżanek po fachu, jednak mimo to wielu ludzi, obserwujących tę branże z boku myśli, że jest to rywalizacja łeb w łeb nawet poza miejscem castingu...dlatego  też mam nadzieję, że swoją odpowiedzią rozwiejemy wszelkie wątpliwości dotyczące tej kwestii :)

John Galliano
Czy w Paryżu na castingach obowiązuje jakiś dress code ???
Nie wydaje mi się żeby to miało jakieś większe znaczenie jaki ma być "dress code" na castingach to co widziałem to każdy chodzi ubrany jak chce  i jak komu wygodnie, jeżeli klient będzie chciał zobaczyć Twoją sylwetkę poprosi Cię o pokazanie jej nie patrząc na to co ma ktoś na sobie.

Zapytałam z tego względu, gdyż z tego co wiem, niektóre agencje przykładają bardzo dużą wagę właśnie do ubioru, przynajmniej tak było w damskich agencjach swego czasu. Agencje naciskały na prostotę, musimy pamiętać, że w Paryżu obowiązuje "paryski szyk" :D
Czy udało Ci się spotkać jakieś gwiazdy z branży mody?
Jako takich typowych gwiazd to nie widziałem, ale wiedziałem, że Kanye West chodził po pokazach ale nie miałem okazji go spotkać :)  Spotkałem Polskie i zagraniczne Top Modelki.

Ile castingów dziennie podczas fw miałeś okazję odwiedzić??
Są to różne liczby od 4 do 7-8 w moim przypadku, chodź te małe liczby mogą być mylące bo było i tak, że wychodziłem rano a wracałem wieczorem z powodu długiego oczekiwania na jednym castingu np. trzy godziny, zdarzyło mi się to tylko dwa razy na szczęście :) jeszcze w dodatku zabierają Ci booka i nie możesz wyjść na inne castingi i przyjść później jak się zacznie. Jest też tak, że miedzy castingami wysyłają smsy z kolejnymi castingami albo przymiarkami, co stanowi ogromne logistyczne wyzwanie.

Kolor/ fall/ winter/ 2013/ Paris
Z jakimi markami pracowałeś ?:)
John Galliano, Comme des Garcons, Kolor.

Czy kryteria dotyczące sylwetki są takie same jak w innych krajach czy odbiegają od standardów. 
Czy to prawda, że Paryż jest bardziej restrykcyjny w tej dziedzinie???
 Trudno mi jest powiedzieć jakie są kryteria w innych Krajach, ale w Paryżu ze swoją sylwetką dostałem pracę i dużo osób mówiło mi, że pasuje na ten rynek. Wiadomo Paryż trochę odbiega od standardów widzimy tu inne sylwetki niż np. w Mediolanie czy NYC. 

Paryż to jedno z bardziej restrykcyjnych miejsc jeśli chodzi o wymiary, zaraz po NYC, podczas fw możemy spotkać same chudziaki...oczywiście w zależności od agencji myślę, że w agencjach komercyjnych jest i miejsce na nieco krągłości oczywiście w modleingowym tego słowa znaczeniu :)

Jak obierasz Paryż jako miasto, czy ludzie są pomocni czy jednak nie odbiegają od stereotypów (snobistycznych pewnych siebie ludzi nie lubiących mówić w innym języku niż ich narodowy)?
Kolor/ fall/ winter/ 2013/ Paris
 Paryża nie można nie lubić :) a z mieszkańcami jest różnie miałem parę sytuacji gdzie musiałem o coś zapytać miejscowego i oczywiście odpowiadali mi po francusku wtedy z mowy ciała uzyskiwałem to co chciałem wiedzieć, chodź byli i tacy którzy odpowiadali mi po angielsku, ale nie można powiedzieć złego słowa są bardzo uprzejmi i pomocni.

Jakie miejsce w Paryżu najbadziej przypadło Ci do gustu?


 Powiem szczerze, że nie mam takiego miejsca, które przypadłoby mi do gustu  sam w sobie Paryż jest piękny i chyba zauroczyła mnie cała zabudowa Paryża.



Jakie są Twoje dalsze plany wyjazdowe??


Z pewnością chciałbym znów polecieć do Paryża na sezon letni, jak się uda to do Londynu i być może odwiedzić ponownie Japonię :)









Dominikowi życzymy dalszych sukcesów i realizacji owych planów :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz